Vinterferie-hygge på Skibsklarerergaarden

februar 12 kl.11:00 - februar 16 kl.11:00

Børster venligst udlånt fra Tipperup Høkeren

Vi glæder os til at give dig og din familie historiske oplevelser i alle hverdagene i vinterferien. Her kan du opleve, hvordan livet var i 1800-tallet hos familien, der boede på Skibsklarerergaarden dengang.

Aktiviteterne er sammensat, så der er underholdning til alle aldre. Der bliver fortalt historier, og man kan lære at binde en børste på den traditionelle måde, og for de helt små børn er der hyggelige aktiviteter i legeværelset.

I bliver som altid mødt af husets beboere og gæster i historiske dragter, og man kan også selv prøve historiske hatte og tage selfies til minde om en sjov dag.

Der sælges kage, te og kaffe til rimelige priser, som kan nydes i de hyggelige stuer.

DATO: 12/2-16/2-2024

TID: 11:00 – 15:00

STED: Skibsklarerergaarden – Strandgade 91 – 3000 Helsingør

PRIS: Billetter til 60 kr. købes i “Boutikken” på Skibsklarerergaarden. Børn under 18 deltager gratis.

Kom og oplev Helsingør i 1800-tallet. Vi glæder os til en hyggelig vinterferie på Skibsklarerergaarden!

Skibsklarerergaarden er i flere etager med skæve trapper. Børstebindings undervisningen foregår dog i dagligstuen i stueetagen, hvor man godt kan komme til med rollatorer og kørestole. Vi beklager meget – desværre blev der ikke taget hensyn til sådanne forhold i 1800-tallet.

Billedet er venligst udlånt af Tipperup Høkeren, der har et stort udvalg af håndbundne børster til salg.

februar 12 kl.11:00
februar 16 kl.11:00