Kulturjagten – Tingfindernes tidskompas

juni 7 kl.16:00 - 17:30

Kulturjagten 2022

Årets sjoveste jagt på Helsingørs historier

Kom med rundt til Helsingørs mange historier. På turen møder I fantastiske udfordringer og sjove udklædte fortællere, der leder jer på vej med Tingfindernes tidskompas.
I år skal I være Tingfindere. De finder og passer godt på byens ting.  Men I skal passe på Skramlerne. De vil smide alle tingene ud. De forstår ikke, at ting og sager fortæller gode historier om os og vores by. Og de vil gerne have fat i jeres ting.
Som sædvanlig møder I sjove udklædte personer på ruten, der fortæller fantastiske historier og giver sjove opgaver. Det er det der gør Kulturjagten til en helt uforglemmelig oplevelse for børn og voksne hvert år.
Tag en voksen i hånden og dine små søskende i klapvognen og bevæg jer ud på denne meget vigtige tur, der går forbi nogle af Helsingørs flotteste historiske steder.
Start mellem kl. 16.00 – 17.00:
Toldkammergården. Her får I udleveret et skattekort og bliver sendt afsted i små grupper a ca. 10 pers.
Toldkammergården, hvor der udleveres en fin præmie.
Der er mulighed for at købe en forfriskning på Toldkammeret efter vel overstået Kulturjagt.
Turen er omkring 1 km og tager ca. en time.
billet/pers: 50 kr.
familie billet med min. 1 voksen: 100 kr.
børn u. 4 år er gratis.
Bestil din billet på mail: kulturjagten@helsingor.dk
og afhent billetten på dagen. Kom i god tid.
Overskydende billetter sælges på dagen i Toldkammergården.
OBS. Der er et max. deltagerantal på 400, og de sælges efter  ‘først til mølle’ princippet.

juni 7
, ,