Indlæser Begivenheder

gratis
Udstilling Turen går til Helsingør

Udstilling: Turen går til Helsingør

Træd ind i en verden af rejsens magi og opdag Helsingør som en historisk og fortryllende rejsedestination! Vores udstilling inviterer dig med på en enestående rejse gennem tid og rum, hvor du kan dykke ned i den fascinerende kulturhistorie, der omgiver denne smukke by.

Fra Øresundstoldens æra, hvor Helsingør var et pulserende handelscentrum, hvor rejsende strømmede til for at betale told og handle, til i dag, hvor byen fortsætter med at tiltrække turister fra hele verden.

Tag med os på en rejse, hvor udstillingen fungerer som din personlige guidebog. Opdag, hvordan man planlagde sin rejse til Helsingør gennem historien, udforsk de forskellige transportmuligheder, lær om de must-see seværdigheder og få indblik i, hvor de rejsende har kunnet finde et hjem væk fra hjemmet.

Dyk ned i fortidens historie, gå på opdagelse i spændende billeder og genstande, og lad dig inspirere af Helsingørs betagende rejsefortælling. Oplev, hvordan byen har været en smeltedigel for forskellige kulturer og nationaliteter, der har beriget dens historie og kulturarv.

Vi inviterer dig til at træde ind i denne fortryllende udstilling, hvor du kan lade dig fascinere af Helsingørs rolle som en rejsedestination gennem tidens gang. Lad din nysgerrighed guide dig, og lad rejsens ånd opsluge dig. Velkommen til en uforglemmelig rejse ind i Helsingørs rejsehistorie!

Udstillingen er skabt i tæt samarbejde med designbureauet Torden & Lynild

Se mere om Helsingør Bymuseum