Sundtoldsdage i 1800-tallets Helsingør

juli 8 kl.11:00 - august 4 kl.16:00

Gratis – 100kr.
Skibsklarerergaarden butik

Kom til Sundtoldsdage i Helsingør – En Fantastisk Sommerferieoplevelse for alle aldre!

Tag manden, veninden eller familien med til en uforglemmelig dag i Helsingør, hvor I kan opleve det unikke husmuseum Skibsklarerergaarden og blive ført tilbage til 1800-tallets spændende verden. Sundtoldsdage er en sanselig og levende historisk oplevelse, der er perfekt for børn i alderen 5-10 år – og deres forældre!

Træd ind i fortiden Når I besøger Skibsklarerergaarden, vil I møde mennesker klædt i tidstypiske dragter fra 1800-tallet. Det er som at tage på en tidsrejse! Gå på opdagelse i huset, hvor der venter sjove og spændende sanseindtryk og aktiviteter for alle aldre.

Sjove Aktiviteter for Børn Børnene kan lege med historisk legetøj og få en fornemmelse af, hvordan det var at være barn for 200 år siden. De kan også møde skriveren, der fortolder varerne på jeres skib – en oplevelse, der bringer historien til live på en sjov måde. Og hvorfor ikke prøve kræfter med at vaske tøj i baggården, som man gjorde det i gamle dage?

Hyggestund for de voksne Der er rig mulighed for rolige stunder for de voksne, når I nyder en kop kaffe og kage i den hyggelige dagligstue. Her kan I tale med fruen i huset og få en fornemmelse af det daglige liv i Helsingør i 1800-tallet. Det er en perfekt mulighed for at slappe af og nyde den historiske atmosfære.

Prisbelønnet Vandreforestilling – Den Sidste Time Gå ikke glip af det prisbelønnede teaterstykke “Den Sidste Time”. To dygtige skuespillere tager jer med ud i byens gemte historiske rum. I bliver en del af fortællingen gennem en let dialog med skuespillerne, og med høretelefoner på, bliver I sendt 200 år tilbage i tiden til 1801. Oplev den dramatiske tid, hvor Danmark var i krig med England, og mange danske mænd blev tvangsindskrevet til hæren for at kæmpe i Slaget på reden. Køb din billet her

Praktisk Information Sundtoldsdag i Helsingør er en begivenhed, der giver hele familien en unik og lærerig oplevelse. Det er en dag fyldt med sjov, historie og hygge – perfekt til sommerferien!

Kom og vær med til en dag, I sent vil glemme. Vi glæder os til at se jer!

Hvornår: 8. juli – 4. august

Hvor: Skibsklarerergaarden, Strandgade 91 Helsingør

Entré: Under 18 år: gratis. Voksne: 100 kr. Billet kan købes i døren.

OBS. Entréprisen inkluderer Vandreforestillingen Den Sidste Time på samme dag. Da der er begrænsede pladser til vandreforestillingen, anbefales det, at købe billet på forhånd, for at sikre jer en plads på den ønskede dag.

Vi ses til Sundtoldsdage i Helsingør!

Skibsklarerergården
Strandgade 91