Efterårsferie = historisk hygge

oktober 14 kl.11:00 - oktober 18 kl.15:00

Efterårsferie cover

Museum Skibsklarerergaarden er Helsingørs historiske perle, der levendegør byens 1800-tals fortællinger og traditioner for alle aldre.

I efterårsferien er der travlt med husets vinterforberedelser og de historiske traditioner. Der er aktiviteter i hele huset, men det er også muligt at tage en hyggelig stund i dagligstuen med kaffe og kage.

Du møder mennesker rundt om i huset klædt i historisk dragt, der gerne fortæller eller involverer jer i deres daglige gøremål. Mød guvernanten i børneværelset, skriveren der klarererer dine skibsvarer, fruen i stuen eller andre.

Her oplever du hvordan livet var i Helsingør i øresundtoldens dage, hvor Skibsklarerergaarden i Strandgade havde en meget vigtig funktion i byen.

oktober 14 kl.11:00
oktober 18 kl.15:00