Historiens Dag 2024

september 7 kl.11:00 - 16:00

Helsingørs smukke baggårde
Historiens Dag i Helsingør lørdag den 7. september 2024

Museum Helsingør og Helsingør Historiske Forening arrangerer i samarbejde med Folkeuniversitetet og Helsingør Aftenskole Historiens dag lørdag den 7. september 2024.

Program for Historiske Dag 2024

I løbet af dagen:

Åbne gårde kl. 11-15. Gårdene annonceres med skilte ved indgangen. Find de åbne gårde i Havnekvarteret; Den østlige ende af Strandgade, Stengade og Brostræde.

Museum Skibsklarerergaarden har åbent kl. 11-15

Foredrag på Kulturværftet:

Kl. 13.00-13.30: Historiker og museumsinspektør Aske B. Laursen:  Historien til salg: Rejsende og turister i Helsingør. Book billet

Kl. 13.40-14.30: Forfatter og Grethe Jacobsen taler om Birgitte Gøye på baggrund af sin nyligt udgivne bog. Book billet

Book billetter til foredragene:

OBS. Deltagelse i foredragene er gratis, men kræver tilmelding, som foregår via museets billetside.

Guidede ture:

15.00-16.00: Guidet tur i Sct. Mariæ kirke og Karmeliterklosteret med forfatter Martin Davidsen

15.00-16.00: Byvandring med museumsinspektør Frederikke Heick

15.00-16.00: HVAD ER DET? Få et indblik i nogle af museets spændende genstande, der bliver hentet frem fra magasinet. Ved samlingsinspektører Niels Elsborg Andersen. Foregår på Kulturværftet.

Der er ikke tilmelding til de guidede turer. Deltagelse foregår efter “først til mølle-princippet”.

Alle de guidede ture starter fra Kulturværftet, Allégade 2 foran hovedindgangen.

september 7

Helsingør Museumsforening