Fyraftensmøde på Værftsmuseet

Helsingør Skibsværft set oppefra

Helsingør havn gennem 600 år – Fra strandbred til stor industri og værftshavn

Med Søren Hansen, skibsingeniør fra Helsingør Skibsværft

Søren byder på en farverig gennemgang af Helsingørs havn fra strandbred til havnen som den så ud i 1983. Han belyser værftets topografi med udvidelser, bygninger, dokker, kraner mm. ud fra et stort antal bevarede værftsplaner fra 1883 til 1967.

Værftets ændrede udseende belyses samtidig i stor udstrækning med relevante billeder.

Fyraftensmøderne finder sted i Bestyrelseslokalet på Værftsmuseet. Der er en lang tradition for disse eftermiddage arrangeret af Værftsgruppen; tidligere værftsansatte. Fyraftensmøderne byder altid på interessante historier fra værftstiden og en øl eller vand.

Ingen tilmelding. Men stolene fordeles efter først til mølle princippet på dagen. Der er plads til 30 personer.

19/10/2023
gratis